10 «залізних» правил, що має затямити кожен офіціант

10 «залізних» правил, що має затямити кожен офіціант

Офіціант – це одна з найзатребуваніших професій у світі. Варто змінити ставлення до цієї поважної спеціальності як до тимчасового підробітку для студентів. Справді, в респектабельних ресторанах плятять дуже добре, та будь-кого туди, звісно, не візьмуть. Офіціант повинен досконало знати всі тонкощі етикету, мати бодай початкові знання з психології, розумітися на особливостях національної культури… Завдяки досвіду й самоосвіті можна підвищити кваліфікацію, проте є основи, не знаючи яких, не можна працювати.

1. Офіціант – обличчя закладу. Спеціалісти ресторанного бізнесу рекомендують не лише розуміти цей постулат, а й вважати його аксіомою.

2. Слід казати не «вітаю!», а «добридень!», «доброго ранку!» чи «добрий вечір!», оскільки простого «вітаю» в сфері обслуговування не досить: це непоштиво.

3. Запам’ятати, як звати гостя, адже вкрай важливо звертатися до нього на ім’я.

4. Забудьте про фамільярність: «The Huffington Post», вивчаючи, щó дратує відвідувачів ресторанів, дійшла висновку, що гостям передусім дошкуляє, коли офіціант ставиться до них запанібрата. Подробиці особистого життя ви будете оповідати друзям, а не клієнтам. Те саме стосується нібито дружніх доторків і поплескувань.

5. Пильно вивчіть меню: за потреби ви маєте пояснити, як і з яких інгредієнтів приготовано страву, які її смакові властивості й до якої кухні вона належить. Буде дуже добре, якщо ще й зможете підказати, що замовити людині, котра має непереносимість тих чи тих продуктів.

6. Ваш лексикон не містить слова «НІ». Відмовити завжди можна м’якше, не так категорично, навіть жартома: «Шкода, та сьогодні крильця не долетіли до нашого закладу».

7. Жодних суперечок. Не сперечайтеся з клієнтами і не втручайтеся в їхні суперечки.

8. Пам’ятайте про «чарівні слова». «Будь ласка», «ось, прошу» та «дякую» – ті слова, яких ніколи не буває замало.

9. Приховуйте роздратування чи поганий настрій. Якщо маєте проблеми – не виявляйте цього. Відвідувачі не мають бачити, що ви не в доброму гуморі, адже їх не обходять ваші гризоти.

10. Посміхайтеся! Щира усмішка та дружній помах головою – найкращий спосіб прихилити до себе клієнта та підтримати його добрий настрій.