Андрій Матійчик: ми робимо акцент не на Карпатах і лижах, а на гуцульській автентичності Iвано-Франкiвщини

Андрій Матійчик: ми робимо акцент не на Карпатах і лижах, а на гуцульській автентичності Iвано-Франкiвщини

Івано-Франківський регіон є одним з найпопулярніших туристичних напрямків України. Зазвичай люди сюди їдуть заради гарного гірського відпочинку взимку, проте ця область може бути не менш цікавою і влітку. Чим нинi готова дивувати Івано-Франківщина вже сьогодні, розповів директор туристичної фірми “Апельсин” Андрій Матійчик під час туристичного воркшопу від Асоціації індустрії гостинності України, який відбувся 18 серпня в Києві.

– Івано-Франківська область вже давно відома, як місце для гірського відпочинку. Як ви вважаєте, чи потрібно розвивати регіон з іншого боку, чи цього достатньо?

– Я вважаю Україну туристичною країною, а Івано-Франківщина займає одну з ключових позицій на її туристичному ринку. Але це ще далеко не все, що ми могли би мати. На воркшопі турактивів Івано-Франківської області та Запоріжжя багато мови йшло якраз про те, що всі знають, що таке Гуцульщина, Яремщина, Ворохта, але мало хто говорить про регiон, як про туристичну дестинацію. А це, насправді, чудове місце, в якому є на що подивитися. У нас є багато цікавих автентичних місць, особливо на Косівщині, на Верховинщині, тобто саме там де збереглась справжня гуцульська автентика. Зараз ми власне робимо акцент не на Карпатах і катанні на лижах, а саме на автентичності. Ми хочемо показати традиції гуцульського краю, подiлитися легендами, дати можливість приміряти гуцульський одяг, скуштувати страви. Це – наша новинка, яку ми хочемо донести до наших туристів.

– Ідеї дійсно цікаві, але наскільки легко їх втілювати в життя? Турактив Івано-Франківщини – досить молоде об’єднання, чи вдалося вже налагодити співпрацю з владою?

– Взагалі в Україні існує проблема підходу державної влади до туризму. І вона звичайно спускається на регіони. Ми знаємо, що на туризм цілої країни було виділено 50 мільйонів, і що до цих пір ці кошти ще не освоєні, і невідомо, чи вони взагалі будуть освоєні. Це колосальна проблема. Найперше, чого ми хочемо від влади – це промоції. Наприклад, коли ми їздили в травні цього року з Асоціацією індустрії гостинності в Китай і робили промоцію України в Китаї, то побачили, що держава не виділяє ніяких коштів на це питання. Тому про нас думають так, як чують із новин, люди не знають, яка наша країна насправді. Про Івано-Франківщину більше говорять туристи, які вже її відвідали, але вона дуже мало рекламується.

– А наскільки великий зараз туристичний потік до вашого регіону? Чи налаштована область на прийом іноземних туристів?

– Наша фірма починала розвиток туризму якраз із акценту на іноземного клієнта. 2013 року ми були учасниками українського стенду в Лондоні на виставці WTM (World Travel Market – міжнародна туристична виставка – ред.). Тоді був просто колосальний інтерес до України. На жаль, через події 2014 року, все обірвалося. Останні два роки ми бачимо, що тенденція по відновленню інтересу до України знову росте колосальними темпами. Зараз ми починаємо активно долучати до співпраці нашу закордонну діаспору, оскільки є великий інтерес тих людей, які вже давно виїхали за межі України, але знову хочуть сюди повернутися. Тому я впевнений, що інтерес іноземного туриста буде з кожним роком тільки зростати.

Що стосується саме Івано-Франківщини, є велика позитивна динаміка останні три роки – туристичний потік збільшується. Цього року він зріс вдвічі і ця тенденція нас дуже радує, сподіваюсь, що вона буде продовжуватися. Тому що, попри всі негаразди, з’являється дуже багато нових туристичних об’єктів, відкривається маса нових готелів. Це говорить про те, що кожного наступного року ми будемо мати більший приріст як туристичних дестинацій, так і туристів.

– А чи залежить кількість туристів від сезону?

– Насправді зараз поняття сезонності починає розмиватися і це для нас є великим плюсом. Колись Івано-Франківська область позиціонувалась тільки як туристична дестинація для відпочинку взимку і лише якась невелика кількість туристів відпочивала влітку. Але зараз це поняття нівелюється, навіть багато готельєрів говорять про те, що прийом туристів влітку вже в рази більший, ніж у зимовий період. І це є великим позитивним моментом. Ми вже приходимо до того, щоб приймати туристів повноцінно цілий рік.

– Можливо, задля цього треба розвивати ще і подієвий туризм, як вважаєте?

– Так, подієвий туризм з кожним роком набуває шаленої популярності. Оскільки люди вже не хочуть якихось традиційних речей, вони прагнуть отримати яскраві враження. І звичайно на це робиться великий акцент. У нас вже є певна кількість постійних фестивалів, як в області, так і в Івано-Франківську. Загалом обласний туризм ставить собі за мету кількість різних подій нарощувати.

– Впевнені, що результат не змусить себе довго чекати. Ми з Асоціацією були раді бачити Івано-Франківщину на воркшопі в Києві і сподіваємося на подальшу співпрацю.

– Цього року туристична фірма “Апельсин” стала членом Асоціації індустрії гостинності України, за що окремо хочу подякувати Олександру Лієву. Завдяки цій співпраці я побачив, як в нашій країні можна працювати справді професійно. На кожній діловій зустрічі я тільки підтверджую, що мої партнери і колеги мають вступати в ряди Асоціації, оскільки це піде тільки на користь.