Анна Десятова: Україна готується до великого прийому туристів з Канади і Китаю

Анна Десятова: Україна готується до великого прийому туристів з Канади і Китаю

Незважаючи на те, що тревел-сегмент в журналістиці з кожним роком розширюється, стає все більш інформативним, різноманітним і насиченим, туристичні блоги, замітки і статті насамперед, як і раніше, присвячені виїзному туризму. В Україні налічується близько ста туристичних видань, але більша їх частина переповнена лише рекламними проспектами турів і путівок за кордон. Тому запуск національного порталу Zruchno.Travel в минулому році став важливою подією в сфері популяризації і розвитку внутрішнього туризму в Україні. Головний редактор Zruchno.Travel Андрій Тичина, автор низки путівників Україною, який об’їздив більшу її частину, підбив перші підсумки роботи порталу і розповів про найцікавіші туристичні локації країни, про тенденції в індустрії гостинності, а також про те, чого не вистачає для успішного розвитку цієї галузі.

Китай вже який рік поспіль очолює рейтинг країн, жителі яких подорожують частіше за інших. Так, в третьому кварталі 2018 року китайські громадяни здійснили 43 мільйони зарубіжних поїздок (на 10% більше, ніж за аналогічний період минулого року). За минулий рік китайські туристи витратили $220,6 млрд на подорожі за кордон. Україна не залишила цей факт без уваги і останні два роки туристична влада країни робить ставку саме на китайських мандрівників. Завдяки серйозній роботі з туристичним ринком Китаю, в тому числі реалізації масштабного проекту Асоціації індустрії гостинності «Україна – Китай», число прибулих в Україну китайців зросла з 13600 у 2015 році до 31100 у 2017 році .Було б невірно проігнорувати ще одну країну з туристичним «гіпер-ринком», яка має величезний потенціал – це Канада. Українська діаспора в Канаді є однією з найбільших (1,4 мільйона чоловік), а сама Канада – третя країна в світі за чисельністю українців. Однак минулого року в Україну приїхало трохи більше 20 тисяч туристів…при тому, що наш найближчий сусід – Польща – прийняв вчетверо більше. Але вже в 2019 році ситуація може кардинально змінитися! На чому грунтується такий прогноз; що було зроблено для залучення туристів з Канади за цей рік і над чим ще належить багато працювати, розповіла виконавчий директор Асоціації індустрії гостинності України Анна Десятова.

Хто на сьогоднішній день є членом АІГУ, скільки їх?

На сьогоднішній день членами Асоціації є понад 450 осіб. Це представники бізнесу, влади, наукової спільноти та громадських організацій. Щомісяця до нас надходить близько десяти заявок на членство в Асоціації. Цікаво, що за останній час до нашої команди приєдналося багато викладачів українських вузів. Це дуже позитивна тенденція! Приємно, що педагоги відповідально ставляться до освітнього процесу: хочуть бути в курсі сучасних трендів в індустрії, хочуть отримувати актуальну інформацію про все, що відбувається в сфері туризму, не обмежуються теоретичними знаннями. Саме на їх плечах лежить відповідальність за те, яким буде сервіс в Україні через 5, 10, 15 років, тому така активність і залученість педагогів обнадіює. І ми раді, що можемо допомогти. Наша аналітична служба регулярно проводить дослідження туристичного ринку країни, аналізує, складає прогнози – потім ці дані отримують члени Асоціації. Крім того, ми збираємо інформацію про грантові конкурси та проекти, в яких можуть взяти участь представники бізнесу або туристична влада міст і регіонів, а іноді і самі оголошуємо грантові програми. Тому члени Асоціації завжди першими дізнаються про всі важливі події та тенденції в світі туризму.

2017 рік для АІГУ ознаменувався відразу кількома масштабними проектами: це і створення турактивів в регіонах, і організація воркшопів і, звичайно, проект в’їзного туризму «Україна – Китай». 2018 рік був таким же насиченим?

Проведення тренінгів і майстер-класів від фахівців АІГУ проводяться регулярно; також постійно ведеться робота з вивчення ринку і створення аналітичних матеріалів для наших партнерів, тому не буду зупинятися на цьому аспекті нашої діяльності. Однак у 2018 році ми реалізували другий проект в’їзного туризму «Україна – Канада», про що хотілося б розповісти детальніше. Ініціатором реалізації цього проекту виступила член правління АІГУ, голова підкомітету з туризму ВР Анна Романова. Зазначу, що реалізацію нашого проекту ми приурочили до запуску прямих рейсів «Київ – Торонто» авіакомпанії МАУ. Поява зручного авіасполучення між Україною і Канадою, безсумнівно, сприяє збільшенню туристичного потоку. Однак, не менш важлива промоційна кампанія і робота з налагодження зв’язків між представниками туристичного бізнесу України та Канади.Те, що співпраця Канади та України має величезні перспективи, не викликає ніяких сумнівів. Як відомо, в Канаді проживає 1,4 мільйона представників української діаспори, проте переважна більшість з них ніколи не бували на батьківщині предків. Канада зацікавлена в розвитку співпраці з Україною в сфері туризму, але до цього року не існувало ні зручного авіасполучення, ні, власне, цільового туристичного продукту, який канадські туроператори могли б пропонувати своїм клієнтам. Проект, який ми реалізовували спільно з МАУ, включав рішення і першого і другого питання.

Як проходила реалізація проекту?

Ми позначили кілька етапів реалізації проекту. В першу чергу необхідно було спільно з туроператорами – членами АІГУ сформувати туристичний продукт. На другому етапі – презентувати його в Канаді і потім організувати фам-тріп для канадських туроператорів по Україні. Протягом декількох місяців велася розробка і формування туристичного продукту (маршрут, об’єкти, логістика, проживання, зустрічі і т.д.) під гаслом «Відкрий для себе землю предків». Сформований турпродукт, тривалістю 10-14 днів, орієнтований переважно на представників «старої» діаспори, познайомить з українською культурою від давніх традицій до сучасності, включає відвідування об’єктів Всесвітньої спадщини ЮНЕСКО. Перш, ніж приступити до створення турпродукту, ми провели велике соціологічне дослідження серед жителів Канади, в якому брали участь, в тому числі, представники української діаспори (в основному ті, хто ніколи не був на батьківщині предків або бував багато років назад). Провести цю роботу нам допоміг посол України в Канаді Андрій Шевченко, який, до слова, брав активну участь в реалізації проекту і на наступних етапах. Це дослідження допомогло нам зрозуміти, що цікавить канадців в Україні; чого вони чекають від подорожі і чого побоюються. Відштовхуючись від отриманих результатів, ми формували турпродукт, а потім і інформаційний тур для канадського турбізнесу. 6 червня першим прямим рейсом «Київ – Торонто» українська делегація в складі туроператорів – членів Асоціації індустрії гостинності України, а також представників Київської міської державної адміністрації вилетіла в Канаду для того, щоб презентувати новий український туристичний продукт. Зізнаюся, залучити на наш воркшоп канадських туроператорів виявилося завданням не з простих. По-перше, про туризм в Україні канадцям відомо дуже мало, вони не асоціюють нашу країну з подорожами. По-друге, країни Європи взагалі не є улюбленим напрямком для канадських туристів, оскільки це тривалі і часто дорогі перельоти. Однак, за підтримки українського посольства в Канаді, нам вдалося зацікавити більше тридцяти туроператорів. І зустріч, потрібно сказати, пройшла дуже продуктивно – вже під час презентації в Торонто туроператори Канади і України предметно обговорювали подальшу співпрацю.

Канадським туроператорам припав до душі той турпродукт, який ви сформували чи були інші пропозиції?

Звичайно, після презентації нашого турпродукту в Торонто, ми трохи скорегували маршрут. Інформаційний тур Україною для канадських туроператорів ми формували вже з урахуванням пропозицій і побажань наших колег з Канади. У туристичний маршрут по Україні увійшло відвідування Києва, Львова, Івано-Франківська та Івано- Франківської області (Буковель, Яремче, Коломия), Чернівців та області (Хотин), Кам’янця-Подільського, Одеси і Запоріжжя. Групу туроператорів з Канади ми приймали в Україні в кінці вересня. Протягом дванадцяти днів ми знайомили канадський «туристичний десант» з найцікавішими туристичними локаціями і пам’ятками України. Майже всі учасники фам-тріпу мали українське коріння – для них (як і для інших потенційних мандрівників з Канади) цей візит мав важливе значення, так що для нас це було дуже відповідально. Думаю, що нам повністю вдалося виправдати очікування гостей, про що свідчить той факт, що кожен учасник фам-тріпу домовився про співпрацю з українськими колегами.

Що сподобалося канадцям в Україні найбільше?

Ми розмовляли про це з нашими гостями під кінець фам-тріпу. Туроператори підкреслювали, що за весь час туру не було жодної локації, де їм довелося б занудьгувати. Приємним сюрпризом для них виявилося те, що в Україні вже досить високий рівень сервісу, при цьому ціни залишаються низькими. Звичайно, багато компліментів отримала українська кухня, страви якої пропонували гостям у всіх містах нашого туру. Будь-то домашній обід в будинку гуцула чи сучасна інтерпретація традиційних страв у столичних ресторанах – все припало до душі канадцям. Канадці особливо відзначили Львів, ТК «Буковель» та Кам’янець-Подільський. Вони прийшли в справжнє захоплення від Кам’янець-Подільського замку і жваво цікавилися багатою історією міста. Звичайно, зумів здивувати гостей з Канади Київ. За словами туроператорів, їх особливо вразило те, як Києву вдається бути сучасним містом і при цьому зберігати якийсь особливий шарм, автентичність; бути європейською столицею і при цьому залишатися затишним, старовинним містом.

Коли можна буде оцінити результативність проекту?

Звичайно, в цьому році ми ще не можемо говорити про його результативність. Думаю, що завдяки появі прямих регулярних рейсів, відзначити незначне збільшення турпотоку можна буде вже в цьому році, однак ми чекаємо розвитку організованого туризму в Україні з Канади, приїзду туристичних груп… Але робити якісь висновки про те, наскільки наші очікування виправдалися, можна буде не раніше, ніж наприкінці 2019 року – по завершенню наступного туристичного сезону.

Розмовляла: Дар’я Хорішко