Чому важливо розвивати культурний туризм?

Голова Асоціації Гостинності Олександр Лієв поділився думкою про важливість розвивати культурний туризм у Приазов’ї.

«Вже майже середина липня. Україна виходить на пік туристичної активності. У пріоритетах — відпочинок біля моря, українські Карпати, українське Полісся. Люди прагнуть виїхати з міста. Це час, щоб правильно застосувати культурний туризм — відвідування деяких культурних об’єктів чи подій, музеїв, національних парків. Останніх у нас — як у Канаді. А відвідувачів приблизно в сто разів менше. Тому що це поки непопулярна тема, а багато цікавих місць просто невідомі.

Розглянемо на прикладі Приазов’я, де ми зараз активно моніторимо ситуацію, допомагаючи розвитку курортів.

Приазов’я вже прийняло перший мільйон туристів в цьому році. А в музеях і нацпарках — помітної активності немає. Багато туристів не знають про існування українського Стоунхенджу — заповідника «Кам’яні могили», який розташований частково в Донецькій, частково — в Запорізькій області. Є й інші цікаві об’єкти: Національний парк Меотида — на Донеччині, в районі Маріуполя. Ті ж маріупольські, бердянські мелітопольські, Генічеський музеї. Зараз ці ресурси в заробіток на туристичному потоці фактично не включені.
Ми разом з Українським культурним фондом розробляємо рекомендації місцевим громадам, як заробляти на культурному туризмі. Наші напрацювання, зроблені на базі Приазов’я, можна буде застосувати на інші регіони.
Що ми робимо? Визначаємо методологію оцінки того, як на сьогодні реалізовано культурний туризм — і який у нього потенціал. Даємо рекомендації, як виявлений потенціал реалізувати, щоб це приносило гроші громаді.

Культурний туризм — це спосіб розширити рамки сезону для бізнесу. Для громади — можливість заробляти гроші на тому, на чому зараз вона витрачає. А для туриста — можливість не тільки засмагнути та відпочити, а й повернутися з подорожі з новими знаннями, отриманими в максимально легкій, доступній і приємній формі. Особливо важливо для тих, хто подорожує з дітьми, привівати традиції, щоб жодна такого роду поїздка не обходилася без відвідування культурних об’єктів» — розповів Олександр Лієв.

Нагадуємо, що Олександр Лієв є головним експертом проєкту «Культурний туризм Приазов’я: стан, виклики, стратегії», що реалізовується Асоціацією Гостинності разом з Українським культурним фондом.
Сторінка проєкту: https://www.facebook.com/project.spilka
Джерело: Comments.ua