Христина Головінова: «Запрошуємо в Запоріжжі активно і смачно провести вихідні»

Христина Головінова: «Запрошуємо в Запоріжжі активно і смачно провести вихідні»

Хороша їжа завжди привертає багато гостей, і в Запоріжжі це розуміють. Христина Головінова – організатор запорізького гастрономічного фестивалю «Пікнік на веселці» і керівник кулінарного простору «Артишок» – 18 серпня під час воркшопу від Асоціації індустрії гостинності розповіла про сферу гастрономічного туризму в Запоріжжі, що вже є і над чим нині працюють. Давайте дізнаємося, що ж такого смачного й цікавого можна знайти у цьому місті.

– Фестиваль вуличної їжі «Пікнік на веселці» – це єдиний гастрономічний фестиваль у Запоріжжі?

– Так, у Запоріжжі поки тільки один гастрономічний фестиваль – «Пікнік на веселці». З кожним роком він стає все більш масовим, за два дні ми збираємо близько 20 тисяч гостей. 9–10 вересня буде вже восьмий фестиваль, який дійсно став сімейним святом. Люди приходять туди зі своїми рідними насолодитися їжею та розвагами. Я як організатор цим пишаюся, адже у нас представлено близько 40 фуд-кортів і всі учасники – справжні професіонали.

– Ви запрошуєте відомих кулінарів або кухарів для проведення майстер- класів?

– Так, звичайно, на фестивалі проходять майстер-класи від кухарів провідних ресторанів Запоріжжя. Серед учасників 80–90 відсотків – це люди, які працюють у ресторанах або кав’ярнях, а якщо й зустрічаються аматори, то тільки кращі у своїй справі. Крім того, я є засновницею кулінарного простору «Артишок», де ми організовуємо кулінарні курси, а також щотижня проводимо майстер класи від шеф-кухаря, тому «Артишок» теж бере участь у заході, пропонуючи продукти для дітей і дорослих.

– Ви займаєтеся досить масштабними проектами, є команда, яка допомагає Вам з їх реалізацією?

– Команда дійсно є, як правило, це піарники. Своєю чергою, я як організатор співпрацюю з кухарями всіх провідних закладів Запоріжжя, також намагаюся контактувати з кухарями інших міст. До нас на фестиваль уже приїжджають учасники з Харкова та Одеси.

– Як щодо фестивалів в інших містах і країнах, Ви відвідуєте їх?

– Так, звичайно, я регулярно відвідую інші фестивалі. Це допомагає мені тримати руку на пульсі, щоб упроваджувати в Запоріжжі нові українські та світові тенденції.

– Ви не плануєте реалізувати якийсь новий проект? Можливо, не гастрономічний, а інший за тематикою?

– Інша тематика – це не моя специфіка. Я за те, щоб співпрацювати з іншими заходами, навіть якщо вони не профільні. Наприклад, у Запоріжжі був День Європи, і ми з учасниками «Пікніка» організували фуд-зону, те ж саме робили і на різних музичних фестивалях.

– Ви як людина, яка безпосередньо працює в подієвому туризмі, як уважаєте, наскільки добре він розвинений у Запоріжжі? Туристи приїжджають у це місто, щоб відвідати якийсь захід, або запорізькі фестивалі поки не настільки популярні?

– Навесні проходив сьомий «Пікнік на веселці», і у нас було багато гостей із Дніпра. Вони наголошували на тому, що знають про наш фест, цікавляться ним, адже у них в місті немає масових заходів із такою кількістю фуд-кортів якісної їжі. Звичайно, це не можна порівнювати з київським проектом «Вулична їжа». Але, на мою думку, 40 фуд-кортів із професійними кухарями – це теж достатня цифра, щоб звернути на себе увагу.

– Фестиваль «Пікнік на веселці» – це приватний проект або він профінансований державою?

– Це повністю приватна ініціатива, але мерія і міська адміністрація підтримують нас і допомагають, чим можуть.

– Як Ви залучаєте туристів у Запоріжжя, чи є у Вас певна стратегія?

– Ми активно поширюємо в соцмережах анонси «Пікніка». Проте більшість туристів – це гості із Запорізької області та Дніпра. Я розумію: якщо кияни мають свій гастрономічний фестиваль, то вони навряд чи захочуть їхати до нас. Але в Запоріжжі дійсно є можливість активно і смачно провести вихідні, тому можна вільно в рамках туристичних пакетів комбінуватися з іншими гастрофестами, створюючи тим самим пам’ятні подорожі зі смачною їжею і цікавими екскурсіями.

– Які поради Ви особисто можете дати для розвитку туризму в місті?

– Я вважаю, що скромність – це найбільша наша проблема. Ми мало про себе говоримо, пишемо, мало проводимо прес-конференцій. Але у нас є молода команда департаменту, і я думаю, що зараз все зміниться. У найближчі рік- два про Запоріжжя дізнається велика частина України. Наше місто по-своєму колоритне та цікаве, є на що звернути увагу. Я кажу це не як корінний мешканець Запоріжжя, а як людина, яка багато подорожує і може оцінити нашу конкурентоспроможність.