Латвійська експертка Дзінтра Ліце відповіла на запитання наших читачів

Латвійська експертка Дзінтра Ліце відповіла на запитання наших читачів

Експерт у галузі туризму та гостинності, тренер соціально-психологічних тренінгів, латвійська лекторка Дзінтра Ліце відвідала Київ на запрошення Асоціації індустрії гостинності України. Уже за три дні свого перебування в столиці вона встигла познайомитися з безліччю українських колег у рамках міжнародної співпраці та обміну досвідом. Дзінтра знайшла час і для того, щоби поспілкуватися з нашими читачами, відповівши на їхні запитання.

Галина Мельниченко: Для мене Латвія ще з шкільної парти (давно!) – авторитет: перше місце у світі через ЕКОЛОГІЮ… (і не тільки). ПИТАННЯ : ЩО для ВАС є авторитетом як для туриста в Україні? Дякую!

Дзінтра Ліце: Для мене є найголовнішими самі люди, а також притаманні їм гостинність і приязність. Це справді те, що помічаєш найперше. Звісно, не можна замовчати унікальні особливості української природи, зокрема розмаїті мальовничі пейзажі, що їх місцеві мешканці, може, уже й не помічають. Наведу такий приклад: у Чехії я проїздила повз красивезні гори та запитала водія таксі, яку назву вони мають. Його відповідь вразила мене, адже він щиро здивувався: “Що за гори? А, оті. Таж вони були тут завсігди”. Отак і ми часто не помічаємо природні багатства своєї країни. Окремо хочу сказати про Київ. Це місто дивовижне: ані холод, ані сніг не зіпсували мого враження.

Олег Юрченко: Який з трьох запропонованих варіантів, на Вашу думку, є найбільш оптимальним: 1. Державне регулювання туристичної галузі. 2. Приватне регулювання (“Вільне плавання”). 3. Комбінований варіант.

Дзінтра Ліце: Я часто говорю про те, що рецепт успішного розвитку полягає у співпраці – наголошую, саме співпраці, – всіх структур: і влади, і громади, і бізнесу. Щоразу треба думати, чи не забули ми нікого, чи може допомогти розвиткові хтось іще, хтó ще дотичний до індустрії. Під час цієї співпраці треба приймати такі рішення, що будуть дієвими тривалий час, тобто має бути стратегія. І дуже важливо пам’ятати, що поділ на державу та народ є дуже відносним: держава – це ми!

Людмила Сиворотка: Що, на Вашу думку, є головною метою розвитку туризму?

Дзінтра Ліце: Відповісти на це запитання однозначно тяжко, бо туризм має безліч цілей і завдань. Але слід пам’ятати, що розвиток туризму – це передусім розвиток економіки. Економіка має розвиватися, добробут зростати, а люди мають жити краще. Іще однією метою, може, й важливішою за економіку, є змога різних народів і культур обмінюватися досвідом. Розвиваючи туризм, ми краще розуміємо одне одного, а отже й вчимося уникати конфліктів. Розвиваючи туризм, ми зберігаємо мир. Це першорядне, але загалом завдань дуже багато.

Елена Казьмина: Які, на Вашу думку, принципи/засади розвитку туризму в Україні найголовніші?

Дзінтра Ліце: Спершу слід “провести інвентаризацію” всіх ресурсів, які має держава. Тобто скласти спис усіх пам’яток, природних об’єктів, баз відпочинку і всього-всього. Ця інформація має бути якомога повнішою та достовірнішою – це дуже важливо. До того ж список треба доповнювати, щоби розуміти, що ми маємо і з чим працювати. Потім важливо визначити точну стратегію маркетинґу держави загалом, регіонів і областей і кожного міста та кожного об’єкту індустрії гостинності зокрема. Ретельно продумати та сформулювати “меседж” до світу, тобто чітко відповісти, хто ми, що пропонуємо та в чому полягає наша особливість. І, звісно, не можна поминути увагою професійних працівників у кожній галузі індустрії гостинності.

Olena Kazmina: Як Україні нівелювати негативний імідж, що вона здобула в очах світу через військові дії на Сході?

Дзінтра Ліце: По-перше, звісно, грамотно працювати з пресою. Спершу Україна має визначити ТОП-20 (5, 10…) держав, звідки до неї можуть приїхати туристи. Потім треба вивчити особливості інформаційного ринку цих країн, а відтак розпочати працювати на всіх рівнях: на рівні держави, асоціацій, особистих зв’язків тощо. Ми маємо дати світові якомога більше позитивної інформації про власну державу! Також слід розуміти, що кожен турист, який відвідав Україну, складає про своє перебування власне враження, що матиме для його країни певний меседж. Тобто з кожним гостем треба працювати так, щоби його меседж формував позитивний образ України в світі.

Тетяна Богапова: Україна надзвичайно багата на об’єкти ТУРИЗМУ! Та ІНДУСТРІЯ ГОСТИННОСТІ при цьому для світового рівня потребує розвитку і ЗНАЧНИХ ІНВЕСТИЦІЙ! Чи можливо це за умов військової агресії з боку держави-сусідки?! Населення ж України катастрофічно збідніло, так, що минулого року навіть не такі вже й захмарні ціни на подорожі цікавими особисто для мене місцями Черкащини, Побужжя, єдиної в Європі пустелі, були неможливими!!! Що робити?! Прибалтику – Ригу, Таллін, Вільнюс, Калінінград, Палангу та інші місця – за часів СРСР я мала можливість відвідати як туристкою, так і під час відряджень, – НЕЗАБУТНЬО!!!

Дзінтра Ліце: Розвивати туризм не лише можна, а й потрібно за будь-яких умов. Воюють не лише в Україні: приміром, ізраїльсько-арабський конфлікт триває досить довго, та це не стає на заваді розвиткові туристичної галузі, а охочих відвідати ці країни безліч, причому туристи приїздять туди протягом всього року. Звісно, війна та збройні конфлікти гальмують розвиток туризму, але не варто полишати цю справу: як я вже зазначила, розвивати туризм означає розвивати економіку, а отже й добробут громадян.

Александр Выхованец: Вопрос в связи с процессом интеграции Украины в ЕС: какие существуют программы, субсидии, фонды или институты в Европейском Союзе для поддержки проектов городов-побратимов в плане культуры и туризма? Например, Одесса (Украина) – Валенсия (Испания)!?

Дзінтра Ліце: На жаль, відповідь на це запитання не в моїй компетенції: я можу розповісти про проекти цього типу в Латвії, але не в Україні.

Зазначимо, що Дзінтра Ліце, повертаючись до Латвії, обрала найцікавіше запитання, автор якого отримає спеціальний приз від Асоціації індустрії гостинності України. Раді повідомити, що переможницею стала Галина Мельниченко, котра не лише поставила найцікавіше питання, а й запитала першою!