Лідер турактиву Миколаєва Олександр Максименко: будь-який туризм повинен прагнути стати цілорічним

Лідер турактиву Миколаєва Олександр Максименко: будь-який туризм повинен прагнути стати цілорічним

У нинішньому туристичному сезоні — 2017 Миколаївська область готується прийняти на 20% більше туристів, ніж у попередньому. Для своїх гостей Миколаївщина приготувала багато нових турпродуктів, які були презентовані у квітні на воркшопі, організованому Асоціацією індустрії гостинності України (АІГУ). Підприємець і громадський активіст, який зробив розвиток туризму в рідній Миколаївщині своїм головним завданням, Олександр Максименко розповів, над чим працює на початку курортного сезону миколаївський турактів і в якому напрямку буде розвиватися туристична галузь в регіоні.

— Туристичний воркшоп в АІГУ став для Миколаївського турактиву одночасно і масштабної робочою зустріччю, на якій ми отримали можливість почути від столичних туроператорів ті зауваження, які нам неодмінно виправити у роботі. Ми обов’язково внесемо корективи в наші турпродукти і врахуємо зауваження. Вже «обкатали» турпродукт на миколаївських туристах, кияни ж мають свою специфіку — тепер ми будемо готові приймати і їх. Наприклад, зауваження стосувалися рафтингу на Південному Бузі. Там ми організовували кемпінг на островах — дикий відпочинок ми зробили своєрідною «фішкою». Однак київський турист більш претензійний — для нього такі умови не зовсім підходять. Київські туроператори звернули нашу увагу на те, що неодмінно потрібно виправити. Зокрема, встановити біотуалети, поліпшити умови, включити у вартість туру страховку.

На якого туриста орієнтований той турпродукт, який був презентований сьогодні?

— Наш турпродукт орієнтований на внутрішнього українського туриста. Ті тури, які ми презентували для киян, ми можемо пропонувати і іншим регіонам України. Адже Київ — це своєрідна вершина. Якщо ми зможемо здолати її, то, думаю, що інші регіони нам штурмувати буде простіше.

Розкажіть про тенденції туристичної галузі в Миколаївській області

— Ситуація з Кримом значно збільшила туристичний потік в прибережні міста, що логічно. Мені подобається, що в цьому питанні ми відразу почали активну роботу щодо поліпшення сервісу. А після тренінгу, який для нас провели експерти Асоціації індустрії гостинності України, я ще більше переконався, що наш турактив, наш бізнес дуже зацікавлений у саморозвитку та поліпшенні сервісу і якості надання послуг. Так що тенденція така: туристичний потік збільшується — турбізнес працює над якістю послуг, що надаються.

Якої допомоги ви чекаєте від влади?

— Взагалі-то ми співпрацюємо з владою і намагаємося допомагати один одному, але того, що є зараз, недостатньо. В першу чергу ми чекаємо гарантій безпеки для турбізнесу. А також підтримки в частині проведення туристичних виставок і воркшопів, організації семінарів і тренінгів, які необхідні для підвищення рівня сервісу.

Як ви вважаєте, в якому сегменті туризму Миколаївщина може стати кращою?

— Дуже важливий профіль для нас — це, звичайно, відпочинок на морі, але я б звузив цей напрямок і почав просування саме дитячого оздоровчого відпочинку. У нас дуже багато населених пунктів, які орієнтовані саме на розвиток цього напрямку — Очаків, Рибаківка і багато інших. Зараз вони не такі гучні і молодіжні, як, наприклад, Коблево. Як мені здається, вони повинні розвиватися саме за профілем дитячого оздоровчого відпочинку. Крім того ми хотіли б розвивати сільський зелений туризм — у нас багато садиб уздовж річки Південний Буг. В цьому наше майбутнє і в цьому наш грандіозний потенціал. Оскільки ми можемо запропонувати не тільки сільський туризм, який розвивається майже у всіх областях України, а й доповнити його відвідуванням унікальних туристичних об’єктів — каньйони, штучні ліси, рафтинг, унікальні історичні пам’ятки.

А що скажете з приводу розвитку подієвого туризму в області?

— Фестиваль електронної музики Sea Freedom Fest, що проходив у нас в минулому і в позаминулому році, продемонстрував, що подібного роду заходи дуже затребувані — і 2015 і 2016 року фестиваль пройшов з великим успіхом. Але розвиток цієї галузі впирається у відсутність гарантій від влади — наприклад, цього року організатори не справляються фінансово з проведенням фестивалю і допомогу влади була б тут не зайвою. А взагалі-то мета турактиву в будь-якій із областей — зробити туризм цілорічним, і подієвий туризм тут необхідний. Ми над цим працюємо, але поки це дуже складно.

Яким ви бачите туризм на Миколаївщині в цифрах?

— Ті цифри, які дає нам управління статистики, викликають великі сумніви, оскільки статисти, в першу чергу, спираються на те, скільки податкових надходжень було за рік від туризму. Але наша податкова система в цьому плані сильно не допрацьовує — всім відомо, який величезний сегмент займає тіньовий бізнес. Тому апелювати можна лише приблизними цифрами. 2016 року ми прийняли на 20% більше туристів, ніж в 2015-го. Думаю, що і в 2017 році нас чекає збільшення туристичного потоку не менше, ніж на 20%. Ця цифра зростала б ще стрімкіше, якби у жителів України не було побоювань з приводу неспокійної ситуації на кордоні з Кримом. Ці настрої можна відстежити за кількістю гостей з Білорусі. Якщо у 2014 році їх практично не було в Миколаївській області, то в 2016 кількість туристів з Білорусі вже практично зрівнялася з цифрою 2013 року, тобто наші гості вже мали можливість переконатися, що у нас безпечно і мирно.

Чи готова Миколаївщина до збільшення туристичного потоку? чи вистачає баз розміщення?

— Для цього, зокрема, ми і беремо участь в воркшопах і виставках. Ми можемо розповісти про те, що відпочинок на морі — це не тільки Коблево, але і Очаків, і Рибаківка. Це курорти, які не так розкручені, але по суті нічим не поступаються популярним приморським містам. Тобто баз розміщення в цілому по Миколаївській області у нас вистачає, але поки турпотік вузькоспрямований, і наше завдання — розподілити його по всіх містах-курортах.