Начальник управління туризму Херсонської ОДА Тетяна Волинець: ми відкриємо для українців нову Херсонщину!

Начальник управління туризму Херсонської ОДА Тетяна Волинець: ми відкриємо для українців нову Херсонщину!

Після анексії Кримського півострова приморським населеним пунктам Херсонської області пророкували велике курортне майбутнє – саме цей регіон, з огляду на свій рекреаційний потенціал, може замінити українцям відпочинок на кримському узбережжі. Дійсно, за останні два роки кількість туристів на курортах Херсонщини значно збільшилася. Наскільки добре працює зі збільшеним туристичним потоком Херсонська область – як розвивається індустрія гостинності в регіоні і що готують для своїх гостей херсонці в цьому році – нам розповіла заступник директора Департаменту інвестиційної, туристично-курортної діяльності і промислової політики ОДА, начальник управління туризму і курортів Херсонської ОДА Тетяна Волинець.

— Після анексії Криму багато говорили про те, що Херсонщина зможе частково замінити українським туристам окупований півострів. Чи вийшло це? І чи був готовий регіон до стрімкого росту потоку туристів?

Скажу чесно, регіон виявився не готовий. Дійсно, за природними і рекреаційними ресурсами ми маємо досить великий, потужний потенціал, який потрібно правильно і якісно реалізовувати. Сьогодні нам не вистачає баз розміщення, туристична інфраструктура знаходиться на низькому рівні: вона не може задовольнити потреби гостей Херсонщини, нам не вдається поки що повністю виконати бажання ні VIP-туристів, ні тих, кого цікавить більш економний формат відпочинку. Минулий сезон, коли туристів було надзвичайно багато, наочно продемонстрував необхідність збільшення кількості баз розміщення. Найбільш затребуваною виявилася Арабатська стрілка: вже з травня і до кінця сезону все готелі, пансіонати, міні-готелі були заповнені на 100%. Після такого напливу туристів багато наших підприємців зовсім розслабилися і вирішили, що робити їм більше нічого не потрібно. Вже квітень, а вони досі не визначилися з ціною на проживання в туристичний сезон. Сподіваються, мабуть, що зможуть підняти ціну в останній момент, якщо туристів буде також багато. І, звичайно, це дуже поганий шлях для індустрії гостинності Херсонщини. Зараз ми працюємо над тим, щоб донести до нашого турбізнесу думку: шанс дається один раз, і зараз нам важливо його не втратити. Другого шансу може не бути! Туристи після відпочинку на Херсонщині мають залишатися задоволеними, вони повинні захотіти приїхати сюди ще самі і рекомендувати відпочинок в нашій області своїм друзям та знайомим. Соціологічні опитування, які ми проводили в минулому році, змусили прийти до невтішних висновків: близько 40% гостей заявили, що їм не хочеться повернутися в ці місця ще раз.

— А що конкретно не сподобалось гостям?

Якість послуг. Туристів справедливо обурює, що сервіс і послуги, які надаються, не відповідають привабливим обіцянкам. І над цією проблемою потрібно серйозно працювати, щоб зберегти тенденцію до збільшення турпотоку в нашому регіоні, що закріпилася у 2014 році. Анексія Криму – великий біль для нас, як і для всієї України, але не використовувати можливості, які з’явилися у Херсонщини після окупації, ми просто не маємо права! Ми дійсно могли б задовольняти потреби українців в морському відпочинку, але тільки в тому випадку, якщо будемо працювати над розвитком нашої туристичної галузі. Асоціація індустрії гостинності на чолі з Олександром Лієвим з’явилися немов за помахом чарівної палички якраз тоді, коли стало зрозуміло, що Херсонщині необхідна допомога. Олександр Сергійович запропонував нам об’єднатися для розвитку туристичної галузі і відразу ж почав діяти! На тренінгу, організованому Асоціацією для нашого турактива, ми разом почали розробляти туристичний продукт, обмірковувати стратегію розвитку галузі в регіоні; ми сформулювали нашу місію і візію. Така потужна професійна підтримка по-справжньому надихнула всіх нас: громадськість, підприємців, нашу адміністрацію. І у нас дійсно багато стало виходити. Симбіоз бізнесу, влади і громадськості, який було створено не просто на папері, дозволив нам зробити серйозний прорив, до того ж перед самим початком сезону.

— Чи встигла вже Херсонщина сформувати новий турпродукт, який буде пропонувати гостям?

Ми всі розуміємо, що потреби туриста не обмежуються тільки пляжним відпочинком. Кожен, хто приїжджає до нас, щоб провести відпустку, хоче і ближче познайомитися з Херсонщиною, побачити її визначні пам’ятки та природне надбання. Комусь цікавий і активний, можливо навіть екстремальний відпочинок; хтось захоче спробувати Херсонщину на смак – відвідати різні дегустації … Як то кажуть, насолоджуватися відпочинком по повній! Але проаналізувавши наші пропозиції, ми зрозуміли, що у нас недостатньо атракцій, які б робили відпочинок на Херсонщині дійсно насиченим і різноманітним. І ми поставили собі за мету підготувати до цього курортного сезону такий турпродукт, який би дозволив побачити наш край з різних боків, допоміг би оцінити весь його функціонал. Ми хотіли б зробити Херсонщину такою туристичною дестинацією, яка дає масу можливостей для відпочинку: покататися на яхті або відправитися в винний тур, відвідати осетровий завод або вибрати активні розваги – кейтеринг, байдарки та багато іншого. Наш турактив представив на воркшопі АІГУ ці види відпочинку, щоб показати всю палітру можливостей херсонського узбережжя. Не варто забувати і про знаменитий заповідник Асканія-Нова, Ягорлицьку затоку, Кінбурнську косу, найбільший у Європі безлюдний остров Джарилгач, який в цьому році презентується під новим ім’ям — Джа та багатьох інших природних пам’ятках Херсонщини. Наші гості зможуть познайомитися і з історико-культурними пам’ятками, які до цих пір маловідомі в Україні. Це і Олешківська Січ, і Кам’янська Січ, і Царський курган Огуз…

— Дійсно, об’єкти, про які ви розповідаєте, не на слуху. Чому ж їх обходять увагою?

Це пов’язано з відсутністю реклами та інформаційних стендів на території безпосередньо баз розміщення, не створена загальна система популяризації наших об’єктів. Необхідно, щоб в кожному готелі або міні-готелі були інформаційні стійки, де гості могли б ознайомитися з нашим турпродуктом і отримати детальну інформацію про організацію екскурсій і турів. Сьогодні ми обмірковуємо всю цю систему роботи турактива Херсонщини, яка включає і формування турпродукту, і контроль якості послуг, що надаються, і інформування туристів, і грамотну презентацію нашого регіону та наших продуктів. Туристичний воркшоп в Києві став для нас своєрідним іспитом, після якого ми знову зберемося всі разом, поспілкуємось, попрацюємо над помилками, щоб наступні наші презентації пройшли ще ефективніше. Важливо, що в період підготовки до туристичного сезону-2017 ми точно знаємо, чого ми хочемо, бачимо наші переваги і недоліки і готові працювати над поліпшеннями!

— Хотіла б ще поговорити про подієвий туризм. Чи розвивається Херсонщина в цьому напрямку?

Ми зробили аналіз і прийшли до висновку, що в Херсонській області проходить величезна кількість різних фестивалів і заходів іншого роду, але не всі вони цікаві туристам. До тих фестивалів, які залучають на територію Херсонщини гостей, можна віднести смачний і веселий фестиваль «Кавунове диво», а також етнофестиваль «Купальські зорі», які проводяться в Голій Пристані. У травні починається міжнародний театральний фестиваль «Мельпомена Таврії», дуже відомий в Україні і привертає багато туристів. У цьому році будуть проходити дві регати, оскільки у нас дуже розвинено вітрильний спорт. Дуже барвистою подією цього року буде фестиваль «В небі Таврії» – фестиваль повітряних куль. Сьогодні ж ми в першу чергу думаємо про те, щоб проводити фестивалі не в розпал курортного сезону, а в квітні або жовтні, для того, щоб розширити рамки туристичного сезону в нашому регіоні.

— Як виглядає туризм в Херсонській області в цифрах зараз і які цифри ви хочете побачити наприкінці цього року?

У минулому році Херсонську область відвідали 3,5 мільйони осіб, в цьому сезоні буде точно не менше. Робити прогнози про зростання числа туристів ще рано, оскільки поки ми не витягуємо за кількістю баз розміщення. Що стосується цінової політики, то можу сказати, що в порівнянні з минулим сезоном ціни виростуть на 15-20%. Дитячий відпочинок з п’ятиразовим харчуванням в середньому буде коштувати близько 270 гривень, відпочинок для дорослих без харчування коштуватиме близько 400 гривень на добу. Окремо варто сказати про транспортну інфраструктуру, яка значно покращилася. Це стосується і доріг, які зараз активно ремонтуються; і залізничного сполучення – зараз у нас два прямих рейси з Білорусі, наприклад; і авіасполучення – до нас на ринок заходить МАУ, і, ймовірно, БелАвіа.

— Ми в Асоціації дуже раді такому продуктивному розвитку туризму в вашому регіоні і сподіваємося на подальшу співпрацю!

Такий друг, як АІГУ і особисто Олександр Лієв, нам був вкрай необхідний. Допомога Асоціації – це не просто порожні слова і обіцянки, а реальна робота, предметна допомога, якої так не вистачало! Таке відчуття, що ми прокинулися від сну – початок нашої співпраці дійсно надихнув і продовжує надихати наш турактив!