Олександр Лієв: що принесе Києву проведення фіналу Ліги чемпіонів УЄФА?

Олександр Лієв: що принесе Києву проведення фіналу Ліги чемпіонів УЄФА?

Минулого вікенду місто Київ вже не вперше успішно пройшло випробування масовим туристичним напливом.

Такі різкі «стрибки» в динаміці туристичного потоку – завжди стрес для міської інфраструктури. Хоча проведення заходів такого масштабу і приносить економічні результати, це завжди дуже складний організаційний процес. Такими стресовими ситуаціями і різким збільшенням турпотоку можна перевірити готовність міста до того, щоб по праву називатися туристичним центром. Київ цей іспит здав на «відмінно». У період ЄВРО-2012 основна підготовка до прийому туристів велася державною владою, а не керівництвом муніципалітетів. Тоді влада не особливо замислювалися про те, як позначиться проведення чемпіонату на українському туризмі в майбутньому. Зараз же туристичний офіс міста Києва зміг вкрапити практично в усі заходи інформацію про туристичну привабливість міста. Поки що складно сказати, скільки ж заробив туристичний бізнес (ресторани, готелі) на проведенні фіналів Ліги Чемпіонів, але ось іміджевий успіх Києву минулий вікенд точно приніс.

Інформаційна кампанія, яка була проведена в період фіналів ЛЧ, однозначно позитивно вплине на динаміку туристичного потоку з країн Європи. Якщо вболівальники з Великобританії вже були знайомі з Києвом і більше знають про Україну (після ЄВРО-2012), то іспанські вболівальники мали дуже поверхневе уявлення про нашу країну. І дуже приємно, що відвезуть додому вони по більшій мірі позитивні враження.

Організація проведення фіналів чоловічої та жіночої Ліги чемпіонів 2018 року була на найвищому рівні. Сам факт, що столиця країни, в якій вже четвертий рік йде війна, змогла прийняти таку велику подію, вже говорить багато про що. Фінал Ліги Чемпіонів УЄФА – наймасштабніша спортивна подія світового рівня, яку нелегко організувати, але Київ зміг показати себе з найкращої сторони іноземним гостям. Туристичний офіс Києва, зокрема, голова управління туризму та промоції КМДА Антон Тараненко; офіс культурних подій – голова департаменту культури Діана Попова; заступник голови КМДА Олексій Резніков і, звичайно, сам Віталій Кличко виявилися згуртованою командою, здатною реалізувати самі амбітні проекти і впоратися з найскладнішими завданнями. Ті емоції і ті враження, які забирають із собою вболівальники – це на 50% заслуга київської влади.

Однак, на жаль, проведення фіналів чоловічої та жіночої Ліги чемпіонів, не зіграє великої ролі для інших міст України, оскільки вболівальники, як правило, приїжджають на одну локацію, в одне місто. До того ж, варто сказати, що інфраструктура для внутрішнього туризму, на жаль, у нас поки розвинена дуже слабо. Наприклад, добратися літаком з Києва до Харкова або Одеси сьогодні коштує майже стільки ж, скільки з Києва до Мадрида. Тому навряд чи вболівальники захочуть познайомитися з іншими містами України.

Надалі Україні необхідно створювати і пропонувати за кордоном такі туристичні продукти, які будуть включати в себе не тільки Київ, а й інші міста. На сьогоднішній день найкраще готові до прийому іноземних туристів місто Київ, Львів, Чернівці та Одеса. На другому місці – Харків, Запоріжжя і Дніпро. Крім того, після вирішення низки питань, успішно приймати іноземців зможуть Луцьк, Івано-Франківськ, Тернопіль, Кам’янець-Подільський.