Популярність екотуризму в Україні дедалі зростатиме!

Популярність екотуризму в Україні дедалі зростатиме!

Коли закінчується зима і березневе сонце приносить перше тепло, хочеться поїхати з міста, щоб подорожувати, гуляти мальовничими лісами, милуватися краєвидами. Можливо, саме тому Генеральна асамблея ООН проголосила 3 березня Всесвітнім днем дикої природи. Відзначення цього дня привертає увагу до дикої природи, а різноманітні природоохоронні акції наголошують на її екологічному, генетичному, соціальному, рекреаційному значенні, що допомагає забезпечувати сталий розвиток людства.

Діяльність 189 країн світу для подолання бідності та сталого розвитку довкілля відповідно до Декларації Тисячоліття ООН і Цілей розвитку тисячоліття до 2015 року вплинула на поведінку туристів: сталий туризм є очевидним трендом останнього десятиліття.

Сталий туризм – це туризм, який задовольняє всі наявні потреби, але при цьому розвивається так, щоб забезпечувати рівні можливості майбутнім поколінням. Найчастіше йдеться про екотуризм – подорожі місцями, яких не торкнулася цивілізація, а також природоохоронними територіями, під час яких туристи найменше шкодять довкіллю.

Загальна площа природно-заповідного фонду України 2016 року становила 4082780,55 гектари і налічувала 8184 території та об’єкти. Ці території займають 6,3% загальної площі України (у країнах ЄС цей показник становить близько 15%) і постійно збільшуються. Так, цього року до природно-заповідного фонду держави увійшло на 32 об’єкти більше, ніж 2015 року.

Екотуризм щороку стає дедалі популярнішим: 2016 року біосферні заповідники України відвідало на 18% більше осіб, аніж 2015 року. Всього ж у біосферних заповідниках «Асканія- Нова», Дунайському, Карпатському та Чорноморському на екскурсіях побувало 126 тисяч туристів.

Мільйони українців щороку відвідують національні природні парки, дендропарки, ботанічні сади, заповідники та інші місця відпочинку на природі. За результатами соціологічних дослідженнь, виконаних на замовлення Асоціації Гостинності, 90% жителів Києва у віці 18-50 років принаймні раз на рік у 2016 році відпочивали і планують відпочивати на природі за містом і надалі. Проте тільки 35 % киян відвідують кафе та ресторанні комплекси за містом, а готелі – лише 24% опитаних респондентів. Схожа ситуація спостерігається і в інших регіонах.

На думку експертів Асоціації Гостинності, невисока частка гостей ресторанів та готелів серед тих, хто відпочиває за містом, пов’язана з невисоким рівнем добробуту населення, низьким рівнем сервісу та поінформованості, обізнаності туристів про інфраструктуру парків, заповідників тощо.

На добробут населення впливає багато факторів, і окремі представники туристичного бізнесу України справді не здатні змінити ситуацію. Проте покращити якість сервісу, продуктів і послуг може саме власник бізнесу. Наявність стандартів обслуговування гостей, навчальні програми для персоналу та продумана система мотивації здійснюють швидкий позитивний вплив на якість обслуговування, імідж компанії і її прибуток.

Тож як інформувати екотуристів про свої послуги?

Дослідження, проведені фахівцями міжнародних систем бронювання, свідчать, що 80% людей під час вибору місця проживання звертають увагу на близькість до туристичних об’єктів, а також на ціну. За прогнозами ВТО, 40% бронювань 2017 року буде проведено онлайн.

Отже, найефективніший шлях інформування екотуристів – розмістити інформацію про продукти та послуги в Інтернеті та соцмережах на своїх сторінках та на сторінках природних, природоохоронних територій, дендропарків, розташованих поруч, та спеціалізованих організацій: туристичних агентств екологічного спрямування, екоспілок, магазинів екопродукціі тощо.

Ваш сайт обов’язково має містити інформацію про цікаві об’єкти, розташовані неподалік. Об’єднання з іншими бізнесами, місцевою владою та профільними асоціаціями в туристичні кластери дасть більше можливостей для промоції місцевості відповідно до своєї екоспеціалізації, проведення маркетингових досліджень, залучення інвестицій в інфраструктурні проекти, збільшення туристичного потоку, покращать конкурентоспроможність, стійкість бізнесу і підвищать прибуток.

Україна та інші держави – члени ООН реалізовуватимуть проекти та програми для досягнення Цілей Сталого Розвитку 2016-2030, в тому числі щоб підтримувати проекти щодо боротьби із кліматичними змінами, захистити та відновити екосистему суші, сприяти їхньому раціональному використанню та створити стійку інфраструктуру. Отже, заповідні площі України збільшуватимуться, екологічна свідомість населення зростатиме, а екотуризм до 2030 року ставатиме дедалі популярнішим.

Розвиваймо внутрішній туризм в Украіні разом!