Україна готується приймати групи туристів з Китаю

Україна готується приймати групи туристів з Китаю

Створення якісно нового туристичного продукту, який відкрив би український туристичний ринок для туристів з Китаю, і розробка спільного з Грузією, Латвією, Білоруссю та іншими країнами-партнерами турпродукту – ці та інші теми обговорювали під час форуму туроператорів «Україна – Китай», що відбувся 14 березня на базі Асоціації індустрії гостинності України.

Провідні українські туроператори – члени Асоціації індустрії гостинності, представники авіакомпанії «Міжнародні Авіалінії України» (МАУ), китайської діаспори України, Асоціації китаєзнавців і влади об’єдналися для розширення можливостей співпраці України та Китаю в галузі індустрії гостинності.

Робота розпочалася з вивчення досвіду зарубіжних колег – туроператорів Грузії і Латвії. Вони розповіли українським колегам, на що передусім треба звернути увагу, приймаючи групи з Китаю.

Зокрема, головний менеджер туристичного агентства Estravel Latvia з Латвії Анта Джокст розповіла, що мешканці КНР дуже багато працюють, і під час своєї короткої відпустки хочуть відвідати якомога більше країн. Наприклад, під час подорожей країнами Балтії вони проводять ніч у Таллінні, ніч у Вільнюсі, і наступну ніч уже в іншому місті.

«Ми рекомендуємо пропонувати Китаю комбінований туристичний продукт: Україна і ще якась країна – Чехія, Білорусь, Латвія …», – порадила Анта Джокст.

Можливість створення спільного туристичного продукту з Україною обговорювали і з колегами з Грузії.

«Групи з Китаю готові платити за сервіс високого рівня: вони замовляють готелі на 4-5 зірок і розраховують на якісне харчування. До програми обов’язково треба включити китайські ресторани, але з дуже гарною кухнею. Пропонуйте відвідувати об’єкти, пов’язані з радянським минулим, а також храми і монастирі – це цікаво гостям з Китаю «, – поділилася досвідом туроператор із Грузії Крicтiна Папунаїшвілі.

До обговорення важливого для української туріндустрії питання долучилися й представники китайської діаспори в Україні.

«Перша і головна причина, з якої турпотік до України з Китаю невеликий, – це те, що в інформаційному полі Китаю багато новин про кризу через війну. Саме тому до вашої держави переважно приїжджають індивідуальні туристи, а не організовані групи. При цьому більшість з них прилітають в Україну ненадовго, а вже звідти роз’їжджаються іншими країнами. Але ми переконані, що Україна має безліч переваг перед іншими державами: це і неповторна природа, і багата історія – просто це невикористані переваги», – розповів віце-голова китайської діаспори Пен Тао.

За підсумками обговорення теми туроператори визначили робочу групу, яка буде займатися організацією і проведенням воркшопу в Китаї, запланованого вже на кінець квітня цього року, а також почали розробляти власний, український турпродукт, який буде представлено на туристичному ринку Китаю.

Підсумовуючи роботу учасників форуму, голова Асоціації індустрії гостинності України Олександр Лієв висловив упевненість, що, використовуючи досвід зарубіжних колег і успішно презентуючи український турпродукт на ринку Китаю, Україна зможе домогтися суттєвих ​​результатів вже наступного року та почне приймати організовані групи з Китаю.

«Сьогодні Китай посідає одне з провідних місць у світі за обсягом внутрішнього і виїзного туризму. Китайський ринок освоюють багато країн Європи. Однак незважаючи на те, що Китай є стратегічним партнером України, а 2013 року було підписано Меморандум між українською та китайською сторонами щодо сприяння груповим поїздкам китайських туристів в Україну, поглиблення українсько-китайського співробітництва в галузі туризму так і не відбулося. Ігноруючи величезний ринок Китаю, Україна втрачає десятки мільйонів доларів прибутку. Власними зусиллями жоден туроператор не здатен осягнути туристичний ринок Китаю, що не схожий на жоден інший. Але зараз, об’єднавши наші зусилля, ми зможемо кардинально змінити ситуацію і спрямувати турпотік з Китаю до України! У реалізації наших проектів неоціненну допомогу нам надає Український дім у Пекіні та громадська організація «Silk Link»”, – підсумував Лієв.

Підсумком форуму стало підписання Меморандуму про взаєморозуміння та співпрацю з просування українського турпродукту в Китаї між туроператорами – членами Асоціації.

За результатами форуму всім учасникам були відправлені такі матеріали:

— повну аналітичну довідку про виїзний туризм в Китаї;

— перелік виїзних туроператорів Китаю, що спеціалізуються на виїзному туризмі;

— перелік учасників форуму;

— досвід співпраці Грузії, Латвії, Китаю, Українського дому в Пекіні та Прикордонної служби України з групами китайських туристів;

— перелік об’єктів розміщення та харчування, туристичних об’єктів та країн, які за результатами мозгоштурму варто включити в маршрут;

— перелік учасників Робочої групи.

ДОВІДКА: Китай – один зі світових ринків виїзного туризму, що зростає найшвидше. Зокрема, активну роботу зі збільшення кількості організованих груп туристів з Китаю проводять Грузія, Білорусь, Польща, Латвія, Чехія. Найбільш успішну співпрацю з Китаєм серед країн Східної Європи налагодила Чехія, яка щороку приймає майже 300 тисяч китайських туристів.

Меморандум про взаєморозуміння між Державним агентством України з туризму та курортів і Національною туристичною адміністрацією Китайської Народної Республіки про сприяння груповим поїздкам Китай – Україна було підписано ще 2013 року, але на кілька років робота з його реалізації була заморожена. Спільно з партнерами – Українським домом у Пекіні, громадською організацією «Silk Link» і головним перевізником, авіакомпанією «Міжнародні Авіалінії України», – в грудні 2016 року АІГУ розпочала роботу з реалізації Меморандуму.

Асоціація індустрії гостинності України створена і працює з метою розвитку внутрішнього і в’їзного туризму в Україні, об’єднує туристичних операторів, туристичні агентства, об’єкти розміщення та представників туристичного бізнесу України.