Як буде розвиватися туризм в Запорізькій області?

Як буде розвиватися туризм в Запорізькій області?

Запоріжжя – місто з багатою історико-культурною спадщиною. Прославлена ​​Хортиця, монументальний Дніпрогес, мальовничі пейзажі та архітектурні пам’ятки – тут є все необхідне, щоб бути не менш привабливим для внутрішнього і в’їзного туриста, ніж нинішні популярні напрямки, такі як Львівщина або Одеса. Тепер для туристичного активу Запоріжжя важливо сформувати якісний і конкурентоспроможний туристичний продукт і професійно презентувати його на українському ринку.

Для того, щоб допомогти Запорізькому турактиву сформувати ефективну команду і створити новий туристичний продукт, був організований триденний тренінг-семінар «Формування туристичного активу Запоріжжя». Програма тренінгу передбачала три дні роботи з практичними і теоретичними заняттями, воркшопи для 15 гравців туристичного бізнесу (власники запорізьких готелів, ресторанів, хостелів), 5 громадських і 5 чиновників. Уже в серпні Запоріжжя братиме участь в туристичному воркшопі, який організовує Асоціація індустрії гостинності України, де і представить свої нові туристичні продукти.

Основним спікером тренінг-семінару став Олександр Лієв, голова Асоціації індустрії гостинності України, екс-міністр курортів і туризму Криму, доктор філософських наук. Також в його команді – арт-директор Асоціації Дмитро Буланов, який зараз займається туристичним брендингом Запоріжжя і бізнес-тренер, психолог, доцент Національного педагогічного університету (м. Київ) Зоя Гаркавенко. В роботі тренінг-семінару також брала активну участь народний депутат України Ганна Романова, голова підкомітету Верховної Ради з питань туризму, курортів та рекреаційної діяльності.

Після тренінгу Анна Романова поділилася своїми думками про розвиток туризму в Запорізькій області:

Для Запоріжжя, як і для інших міст, які розташовані на Дніпрі, зараз створилася унікальна можливість почати відроджувати річковий туризм. До речі, раніше він існував. Сотні пасажирських суден ще 20 років тому заходили у річковий порт міста. Зараз, на жаль, унікальне розташування на Дніпрі використовується містом не на повну: лише як виробничий ресурс для запорізької Дніпрогес, а не як транспортний шлях. Саме тому, я представила Запоріжжю концепцію відновлення судноплавства – як один з пріоритетних способів відновити туристичні потоки.

Не секрет, що в усьому світі саме річкові перевезення вважаються одними з пріоритетних для держави. Це вигідно як з точки зору розвантаження наземних шляхів, так і з точки зору створення робочих місць. Чим більше держава вкладає у річки, тим більше інвестиційна та туристична привабливість країни. А яка економія за рахунок ремонту доріг, які розвантажуються завдяки річкам! В Україні лише на Дніпрі розташовано біля 50-ти міст і містечок. Більшість з них – з підвищеним туристичним потенціалом. Наприклад, це Хортиця, Суботів, Канів… Ці міста зараз страждають від нестачі туристів. А в них, насправді, чудові умови для річкового туризму… Ми втрачаємо на тому, що не створюємо відповідних туристичних маршрутів.

Але проблема глобальна: за 25 років незалежності Україна втратила майже 2,5 тисячі кілометрів річок з глибинами, придатними для судноплавства. Тобто, в середньому замулюється, міліє, а частина і взагалі висихає до 100 км річок на рік. Це результат того, що держава не мала і, на жаль, досі не має стратегії розвитку річок. Крім того, досі умови розвитку судноплавства в Україні скоріше відлякують інвестора, аніж приваблюють. Збори та акцизи на паливо в Україні одні з найбільших у світі. При цьому кошти з них взагалі не йдуть на відновлення річкової інфраструктури. Подивіться на будівлі річ портів (вірніше, на те, що від них залишилося) – це ж просто картини з апокаліпсису. Треба розуміти, що річкову інфраструктуру якнайшвидше треба відновлювати, робити пільги для річкових перевезень та створювати привабливі умови для інвестора-перевізника, який відновить ту саму інфраструктуру.