Як відкрити Україну туристам з Китаю: проблеми і шляхи вирішення

Як відкрити Україну туристам з Китаю: проблеми і шляхи вирішення

У Львові проходить XVII Міжнародний економічний форум – в цьому році туризм є однією з ключових секцій заходу. Фахівці Асоціації Гостинності взяли участь в панельній дискусії, присвяченій одному з найбільш актуальних і обговорюваних на сьогоднішній день питань в’їзного туризму: «Доступність України для туриста з країн Азії: бар’єри та шляхи їх подолання».

Очевидно, що Україна має все, щоб стати однією з найважливіших туристичних зупинок на «Шовковому шляху» з Азії в Європу. Однак для того, щоб кількість гостей з Китаю в Україну обчислювалася не тисячами, а сотнями тисяч, необхідно спочатку створити комфортні умови для туристів з Піднебесної.

В обговоренні цієї теми взяли участь експерти туристичного бізнесу, готельєри, ресторатори і чиновники, а також представники Асоціації Гостинності. Модератором дискусії виступив головний редактор Всеукраїнського туристичного порталу Zruchno.travel Андрій Тичина.

Так, член правління Асоціації Гостинності Ірина Жуковська зазначила, що сьогодні Китай є найбільш мандрівною країною в світі – в минулому році за межами своєї країни побувало 122 мільйони китайських туристів. І тільки 20 тисяч з них відвідали Україну. Цього року АІГУ провела масштабну роботу по залученню гостей з Китаю в нашу країну: було запущено проект, в рамках якого провідні туроператори України, галузеві асоціації та представники влади об’єдналися для розвитку туристичного бізнесу між Україною та Китаєм.

Крім того, успішно пройшли три воркшопи в Пекіні, Шанхаї та Києві за участю провідних туроператорів України та 60 туроператорів Китаю, де було презентовано український туристичний продукт.

Китайську Народну Республіку відвідала українська делегація туроператорів – членів Асоціації індустрії гостинності України. У склад делегації увійшли заступник голови Київської міської державної адміністрації Олексій Резніков, голова Комітету Верховної Ради України з питань розвитку туризму, курортів і рекреації Анна Романова та керівник управління туризму Київської міської державної адміністрації Антон Тараненко. Співголовою делегації став голова Асоціації Готинності Олександр Лієв.

У рамках візиту пройшла зустріч з керівництвом Китайської Національної туристичної адміністрації, керівництвом туристичної адміністрації Шанхаю, керівництвом компанії CTRIP (найбільша туристична компанія Китаю).

Але, хоч би якою масштабною і результативною була робота АІГУ в цьому напрямку – це лише перші кроки на шляху до розвитку співпраці України і Китаю в туристичній галузі.

Під час Міжнародного економічного форуму, голова правління міжнародної організації «Культурно-дослідницький центр України та Китаю «Ланьхва» Юрій Котик, окреслив низку адміністративних та інших перепон, що заважають нарощувати туристичний потік з Китаю в Україну. Серед них: складність та висока вартість візових процедур, недоліки транспортної логістики, проблеми з використанням популярних у світі платіжних систем, нестача туристичної інфраструктури, розрахованої на великі тургрупи, а також мовний бар’єр.

Натомість член правління організації «Ланьхва» Го Кай назвав низку переваг, які роблять Львівщину найпривабливішим регіоном України для китайських туристів. Зокрема, територіальна близькість до ЄС, що дозволяє організувати транскордонний туризм, приваблива міська архітектура Львова, локальна кухня, а також багаті природні ресурси регіону.

Спираючись на багатий досвід в туристичній сфері та, зокрема, роботу з гостями з Китайської народної республіки, голова Асоціації Гостинності Олександр Лієв сформулював рекомендації, на які варто звернути увагу не тільки туроператорам, які планують приймати групи з КНР, а й усім представникам індустрії гостинності країни:

“5 порад, як підготуватися до прийому туристів з Китаю:
1. Китайці інакші. Не думайте, що їм сподобається те ж, що і вам.
2. Китайці подорожують в інший час. Піковий місяць за кількістю подорожей – лютий.
3. Китайці не говорять англійською. Для надання якісного сервісу необхідні менеджери, гіди зі знанням китайської мови.
4. Китайці багато витрачають у подорожах. Шопінг – musthave у вашій програмі.
5. Китайців зацікавить подорож кількома містами та країнами. З накопиченням досвіду подорожування, вони стають вибагливіші до вражень та якості послуг”.

За підсумками дискусії, яка проходила у рамках форуму, Управління туризму та курортів Львівської обладміністрації підготує рекомендаційний лист до Міністерства економічного розвитку і торгівлі з конкретними пропозиціями, що мають зробити туристичний ринок України відкритішим та привабливішим для туристів з країн Азії.

Посилання на презентацію — «Розвиток співпраці України і Китаю в галузі туризму у 2017 році».