Юлія Згурська: Гостинні харків’яни вже чекають на туристів

Юлія Згурська: Гостинні харків’яни вже чекають на туристів

Україна дуже різноманітна, кожна область ховає у собі щось унікальне. Про деякі наші туристичні можливості ми знаємо, про інші – навіть не здогадуємося. Юлія Згурська, начальник відділу розвитку туристичної інфраструктури та іміджевих проектів Департаменту міжнародного співробітництва Харківської міської ради, 3 жовтня під час воркшопу від Асоціації індустрії гостинності “Відкриваємо туристичнi Харків та Житомир: нові екскурсійні програми та унікальні тури” розповіла нам про цікавий Харків та його оригінальні туристичні пропозиції. Харків’яни вже запрошують у гості та готові познайомити нас зі своєю самобутньою культурою.

– Які головні проблеми туристичної сфери спостерігаються нині у Харкові?

– Я вважаю, що головна проблема – недостатність інформації про Харків як про туристичну дестинацію. Місто не сприймається як туристичне, тому якнайшвидше потрібно змінювати таке сприйняття нашого регіону. Для того щоб презентувати Харівщину, прикладається чимало зусиль, адже інформації про нашу місцевість як туристичний центр обмаль. Також негативно впливає й те, що місто знаходиться на території Східної України: іноземним туристам важко довести, що у нас безпечно.

– Як часто все-таки приїжджають іноземні гості? Що в першу чергу презентуєте туристам з інших країн, які ще не знайомі з культурою України?

– Незважаючи на різні фактори, іноземців до Харкова приїжджає досить багато, передусім це бізнесмени (до речі, бізнес-туризм у нас добре розвинутий). Також останнім часом часто приїжджають туристичні групи. Зазвичай це люди старшого покоління, які навчалися у Харкові або мають із ним якісь наукові зв’язки. Таких туристів стає дедалі більше, зазвичай вони цікавляться бібліотечними фондами. Тобто науковий туризм у Харкові – це ще одна цікава атракція, яка приваблює людей. Насправді, зараз важко сказати, хто частіше до нас приїжджає – іноземці чи українці. Але сьогодні ми ставимо за мету залучити більше внутрішніх туристів, проводити обмін туристичними групами між регіонами. Ми вже організовували такі проекти спільно із Львівською міською радою. Крім того, багато харківських школярів відвідують Полтавщину, Сумщину, Львівщину, і наше завдання – зробити так, щоб із цих регіонів приїжджали гостювати до нас.

– Стосовно інфраструктури та туристичних послуг, чи готовий Харків зустріти іноземних туристів?

– Звісно, у нас розвинута інфраструктура, підтвердженням цього є проведення матчів фінальної частини Євро-2012 у Харкові. Саме до цієї події ми підготували кваліфікованих гідів та екскурсоводів, які перед цим проходили спеціальні курси. Зараз у нас є кілька асоціацій екскурсоводів, які пропонують свої послуги. Також добре розвинута інфраструктура доріг, транспортної розв’язки, готельної бази. Порівняно з минулим роком заселеність зросла на 30 відсотків, але все одно вони задіяні навіть не наполовину. Постійно зростає завантаженість нашого аеропорту – майже всі рейси заповнені. У нас є люди, які готові приймати гостей, бо харків’яни дуже гостинні й уже чекають на туристів.

– Щодо культурних пам’яток, на Харківщині є об’єкти, які потребують реставрації?

– Звісно, є об‘єкти, які потребують реставрації, більшість із них знаходиться в області, наприклад Шарівський палац. Насправді, дуже хочеться показати іноземцям таку пам’ятку архітектури, адже це наша історія. Але чи потрібно показувати? Бо стан поки дуже поганий, а хочеться презентувати все якнайкраще.

– На що націлюється Харків у розвитку своєї туристичної сфери? Що можна назвати візитівкою Харківського регіону?

– Згідно з програмою розвитку туризму, у нас є кілька напрямів стратегічного розвитку туризму: історичний, науковий, подієвий, бізнес-туризм та ін. Перлиною туристичного Харкова можна назвати Центральний парк культури та відпочинку, який приваблює багатьох українських та іноземних туристів. Звісно, ми не обмежуємося лише самим містом, оскільки Харківська область дуже цікава для відвідування, тому ми завжди рекомендуємо туристам поїхати й туди. Є дуже багато цікавих зелених садиб, відкриваються різноманітні відпочинкові бази, рекреаційні зони, парки, які теж варто побачити.

– Як розвивається подієвий туризм? Фестивалі якої тематики найбільш популярні у вашому регіоні?

– Подієвий туризм у нас дуже активний завдяки тому, що у Харкові є площі, де можна проводити масштабні заходи. Кожні вихідні у нас відбуваються фестивалі, присвячені різним тематикам. Це й автентичні фести, й ті, що присвячено різноманітним подіям, таким як Масляна, наприклад. Інколи буває так, що проводиться кілька заходів одночасно. Тоді залучається більше людей, і кожен може знайти щось собі до смаку. Також проводяться величезні концерти, тут задіяна інфраструктура міста. Цього року ми відновили традицію проводити на День міста великі концерти і збирати разом харків’ян.

– Як ви привертаєте увагу туристів до своїх атракцій? Розроблена якась рекламна кампанія?

– Так, є стратегія, програма розвитку туризму на рівні міста. Ми популяризуємо її на туристичних виставках, різноманітних воркшопах, будуємо наші іноземні зв’язки з містами-партнерами. Цього місяця ми презентували наш регіон на економічному форумі в Тбiлісі, також побували на десятому туристичному форумі у місті-побратимі Варні. Насправді, в Тбiлісі дуже зацікавилися приїздом до Харкова і нашим “Ностальжі туром” – раніше багато хто із сусідніх країн навчався у нас. Харків – це наукова столиця, і цим також можна зацікавити.

– Які атракції найпопулярніші для туристів у Харкові?

– Наше завдання полягає у тому, щоб робити промоцію Харкова не лише як розважального центру, а й познайомити туристів з історичним підгрунттям, показати Харків як культурний та історичний центр. У цьому велику роль відіграють музеї. До київської виставки та презентації на воркшопі від Асоціації індустрії гостинності спільно з громадськістю ми розробили карту музеїв, яка дає туристу змогу за кілька годин обійти музеї, розташовані у центрі міста. Сьогодні у Харкові є не лише експозиційні музеї, а й інтерактивні, вони розкривають наше місто з різних боків.

– Туристи з яких регіонів України найчастіше приїжджають у гості?

– Зазвичай це гості з тих областей, які є нашими сусідами. Та ми хочемо показати себе українцям з інших регіонів, бо насправді українська культура дуже різноманітна. Було б добре, щоб львів’яни більше пізнали культуру Харківщини, оскільки дуже багато тих, хто живе в нашій області, бували у Львові, а ті, хто живе у Львові, не часто відвідують наш регіон.

– Який туристичний проект плануєте реалізувати найближчим часом?

– Найближчим часом для нас головне – проведення презентацій, цього року ми плануємо масово заявити про Харків. Також допрацьовуємо нові проекти, робимо ще більше публікацій.