За підсумками Українсько-Німецкого Форуму розроблено 11 рекомендацій для розвитку культурно-мистецького туризму

Форум проводився Асоціацією Гостинності спільно з Центральною Спілкою Українців в Німеччині за підтримки Українського культурного фонду

Асоціація Індустрії Гостинності України спільно з Центральною Спілкою Українців в Німеччині за результатами Першого Міжнародного Українсько-Німецького Форуму, який було проведено 20 вересня 2021 року за підтримки Українського культурного фонду, зібрала та опрацювала усі надані пропозиції учасниками Форуму та надає наступні рекомендації.

Рекомендації з активізації розвитку культурно-мистецького туризму між Україною та Німеччиною на 2022-2027 рр.

  1. У новій Стратегії розвитку туризму України, яка наразі розробляється на загальнодержавному рівні, визначити німецький туристичний ринок– одним з пріоритетних для України, а серед основних туристичних продуктів для німецького споживача визначити культурно-мистецькі.
  2. Протягом наступних 3–5 років розробити понад 10 нових культурно-мистецьких туристичних продуктів як національного, так і локального рівнів для німецькомовної аудиторії.

2.1. Розробити туристичні продукти сентиментального (ностальгійного) туризму, які включатимуть відвідини місць німецької культурної спадщини та німецьких поселень.

2.2. Розробити культурно-мистецькі продукти, які включатимуть відвідини арт-об’єктів, арт-виставок та мистецьких подій.

2.3. Розробити фестивальні продукти, цікаві для німецького споживача.

2.4. Розробити гастрономічні та етнотури, з відвідинами автентичних місць та куштуванням українських страв.

2.5. Розробити комбіновані туристичні продукти як доповнення до медично-оздоровчого туризму, ділового та освітнього туризму.

2.6. При розробці нових туристичних продуктів використовувати двомовні матеріали, підготовлені Асоціацією Індустрії Гостинності України за підтримки Українського культурного фонду (з матеріалами можна ознайомитися тут: https://www.facebook.com/DEkulturUA)

  1. Розробити окрему маркетингову стратегію просування українських туристичних продуктів для німецького ринку. Використовувати співпрацю з дипломатичними відомствами, донорськими організаціями, авіакомпаніями, туристичними операторами та органами місцевого самоврядування, які мають міста-партнери у Німеччині
  2. Провести презентації розроблених українських туристичних продуктів для німецьких туристичних операторів, які зацікавлені у співпраці з українським туристичним сектором
  3. Забезпечити функціонування Українського культурного центру у Німеччині, який би здійснював промоцію українських туристичних продуктів для німецького туриста (як альтернатива стаціонарному приміщенню – забезпечити функціонування «УкраїнаМобіль» по тих містах Німеччини, які мають авіасполучення з Україною).
  4. Сприяти розвитку спільному туристичному напрямку «Caravaning & Reisemibil-Tourismus».
  5. Сприяти підвищенню рівня сервісу української сфери гостинності під вимоги німецького споживача. Провести відповідний воркшоп для українського турбізнесу та надати рекомендації з управління якістю. Започаткувати проєкт «Таємний відвідувач» для оцінки якості обслуговування із задіянням німецькомовних туристів.
  6. Долучати професійних німецькомовних гідів до всіх етапів українсько-німецьких культурних проєктів:

8.1. Сприяти діалогу між представниками українського і німецького туристичного бізнесу чи влади як до, так і після проведення екскурсій у рамках заходів з культурного обміну між Україною та Німеччиною.

8.2. Після відновлення в режимі офлайн берлінської (ITB Berlin), франкфуртської (IMEX Frankfurt) та інших туристичних виставок долучати до активної роботи на українських стендах німецькомовних гідів, які можуть найкраще впоратися із рекламою туристичних продуктів України для німецькомовних туристів. У свою чергу, гідів пропонується залучати на грантовій основі, обирати найкращих шляхом рейтингового опитування з-поміж представників туристичного бізнесу та спільноти гідів.

8.3. Провести на базі ботанічного саду імені академіка О.В. Фоміна захід під назвою «Українсько-німецький сад» (у рамках проєкту Посольства Німеччини в Україні під назвою «Німецький сад»). Метою заходу визначається вивчення німецької культурної спадщини як на території ботанічного саду, так і в його околицях.

8.4. Долучати гідів до українсько-німецьких грантових проєктів у сфері культури, а також залучати студентів, які стануть фахівцями з туризму, історії чи філології. Сприяти збільшенню кількості німецькомовних гідів завдяки підвищенню інтересу до даної професії.

  1. Популяризувати визначні пам’ятки української архітектури, які пов’язані з німцями. Провести конкурс на підтримку німецьких архітектурних путівників (у книжковому та онлайн-форматі) по українських містах (видавництво DOM Publishers Architekturführer Kiew, https://dom-publishers.com/products/kiew). Долучати до можливої співпраці з розробки таких путівників місцевих гідів та фахівців-архітекторів.
  2. Поширювати інформацію щодо українсько-німецьких зв’язків шляхом надання онлайн-доступу чи здійснення перекладу цінних німецькомовних першоджерел про життя киян та німецької меншини у Києві та Україні протягом XVIII-XX ст.
  3. Сприяти обміну інформацією, яка пов’язана із розвитком культурного та мистецького туризму в Україні та Німеччині, шляхом формування електронних інформаційних листів. У перелік електронних адрес, яким будуть надсилатися подібні листи, включити всі зацікавлені сторони, включаючи спікерів Форуму, учасників Меморандуму за результатами Форуму та представників спільноти гідів.

З розширеним Меморандумом можна ознайомитися за посиланням: https://drive.google.com/file/d/1C12Gm2bPAMWcs3uB91fTb0-0u90xE_Ve/view?usp=sharing